احادیث در مورد نماز
نوشته شده توسط : امیر حسین رستم نواز

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:اول ما افترض الله على امتى ، الصلوات الخمس و اول ما یرفع من اعمالهم ، الصلوات الخمس و اول ما یساءلون عنه ، الصلوات الخمس ؛

اولین چیزى كه خداوند بر امت من واجب كرد، نمازهاى پنج گانه است و اولین چیزى كه از اعمال ایشان بالا برده مى شود، نمازهاى پنج گانه است و اولین چیزى كه نسبت به آن مورد سؤ ال واقع مى شوند، نمازهاى پنج گانه است .

(كنزالعمال ، ج 7، حدیث 1885)

تبیان زنجان

برترى نماز

قال على - علیه السلام -:اوصیكم بالصلاه و حفظها، فانها خیرالعمل و هى عمود دینكم ؛

شما را به نماز و مراقبت از آن سفارش مى كنم ، زیرا نماز برترین عمل و ستون و اساس دین شما است (میزان الحكمه ، ج 5، ص 468، بحارالانوار، ج 82، ص 209)

تبیان زنجان

معراج مؤ من

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:الصلوه ، معراج المؤ من ؛

نماز، معراج مؤ من است .

(كشف الاسرار، ج 2، ص 676، سرالصلوه ، ص 7، اعتقادات مجلسى ، ص 29)

تبیان زنجان

نماز نور مؤمن

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:الصلوه نور المؤ من ؛

نماز نور مؤ من است .

(شهاب الاخبار، ص 50، نهج الفصاحه ، ص 396)

تبیان زنجان

نشانه ایمان

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:علم الایمان الصلوه ؛

علامت و نشانه ایمان نماز است .

(شهاب الاخبار، ص 59)

تبیان زنجان

نماز ستون دین

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:الصلوه عماد دینكم ؛

نماز، پایه و ستون دین شما است .

(میزان الحكمه ، ج 5، ص 370)

تبیان زنجان

تقرب به وسیله نماز

قال الكاظم - علیه السلام -:افضل ما یتقرب به العبد الى الله بعد المعرفه به ، الصلوه ؛

بهترین چیزى كه بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهى تقرب پیدا مى كند، نماز است .

(تحف العقول ، ص 455)

تبیان زنجان

پرچم اسلام

قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -:علم الاسلام الصلاه ؛

نماز، پرچم اسلام است .

(كنزالعمال ، ج 7، ص 279، حدیث 1887)

تبیان زنجان

نماز وسیله تقرب مؤمن

قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:ان الصلوه قربان المؤ من ؛

همانا نماز خواندن وسیله نزدیكى مؤ من به خداست .

(كنزالعمال ، حدیث 18907)

تبیان زنجان

نماز و پایه هاى دین

قال الباقر - علیه السلام -:بنى الاسلام على خمس : الصلوه و الزكوه ، و الصوم و الحج و الولایه ؛

اسلام بر روى پنج پایه بنا شده است : نماز، روزه ، زكات ، حج ، ولایت .

(كافى ، ج 2، ص 17)

 


 


اندیشه قم/گرد آوری: گروه دین و اندیشه سایت تبیان زنجانhttp://www.tebyan-zn.ir/Religion_Thoughts.html





:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: